Healthy-ish (paleo) brownies recipe


Ador dulciurile, prajiturile, ciocolata, practic orice e cu zahar si bineinteles ca negresele nu sunt o exceptie. Dar pentru ca m-am hotarat sa adopt un regim cat mai sanatos am inceput sa caut optiuni astfel incat sa nu dau fuga pana in prima cofetarie (sau nu chiar prima, pana la Alice, ca tot e aproape - cine sta in zona Iancului stie de ce) si sa-mi iau desertul plin de zahar, faina, margarina ca apoi glicemia mea sa fie ca un montagne russe, am tot cautat alternative sanatoase.


Dupa ce v-am povestit despre descoperirea mea cu clatitele, m-am aventurat in cercetarea retetelor de negrese. E plin internetul de alternative, de la cele cu faina de migdale sau pudra proteica pana la cele din cartofi dulci, sfecla sau chiar fasole rosie. Alegerea mea pentru moment si reteta pe care v-o voi prezenta eu astazi este cu faina de cocos, o alternativa mult mai sanatoasa fainei de grau pentru continutul de fibre pe care-l contine si pentru indicele glicemic mic. Din fericire pentru mine, faina a venit la pachet fix cu o reteta pentru negrese si am zis s-o impartasesc cu voi alaturi de ingredientele pe care am ales sa le folosesc, pe langa faina de cocos.


Veti avea nevoie de:
  • 75 ml ulei de cocos
  • 75 g cacao (eu de obicei pun putin mai mult)
  • 6 oua
  • 170 g zahar Muscovado
  • 1/2 lg. esenta de vanilie
  • 70 g faina de cocos
Substitutii:
  • zaharul Muscovado este o alternativa mai buna pentru zaharul rafinat si chiar cel brun pentru ca el contine si minerale iar indicele glicemic este mai mic, bonus ca are si gust de melasa care merge de minune la negrese, dar daca va doriti ceva cu un indice glicemic mai mic puteti opta pentru xilitol sau eritriol
  • pentru o varianta vegana, puteti inlocui ouale si am preluat o poza foarte misto facuta de cei de la iHerb in care sunt prezentate numeroase optiuni pentru oua

Acum haideti sa trecem pregatirea prajiturii. 
  1. In primul rand preincalziti cuptorul la 180 grade. 
  2. Dizolvati pudra de cacao in ulei, ambele sunt Solaris in cazul meu. Ce imi place la ulei este faptul ca nu este dezodorizat deci isi pastreaza aroma de cocos si pudra de cacao are un gust foarte intens iar negresele la randul lor vor avea acel gust. Si pentru ca tot e asa cald, avantajul este ca uleiul de cocos este gata topit deci nu mai trebuie sa faceti si asta. 
  3. Intr-un alt bol bateti ouale cu zaharul si esenta de vanilie. Eu le bat cu un tel cateva minute cat sa inceapa zaharul sa se mai topeasca.
  4. Adaugati in oua uleiul de cocos cu cacao.
  5. Cerneti faina de cocos in amestec putin cate putin si amestecati bine astfel incat sa nu existe cocoloase. Am ales faina de cocos, din nou pentru indicele glicemic mai mc si avantajul celei de cocos este faptul ca, desi este mai scumpa, este foarte absorbanta asa ca pentru a substitui faina de grau practic injumatatiti cantitatea si o folositi pe cea de cocos. Cea pe care o am este luat de pe iHerb, o gasiti aici si costa in jur de 20 lei pentru 454 g.
  6. Optional, puteti pune bucatele de ciocolata in amestec, eu am pus inclusiv fulgi de cocos (se vad si in poze).
  7. Turnati amestecul intr-o tava si dati-o la cuptor pentru 30-35 minute. Eu injumatesc cantitatile si tin doar 15-20 minute la cuptor. 
Super simplu. nu-i asa? Iar daca aveti deja toate ingredientele reteta se prepara asa repede incat atunci cand ni s-a facut pofta de negrese am facut imediat o tura. Rezultatul a fost nemaipomenit si va jur ca nici nu mi-a venit sa cred cat de bune au iesit negresele avand in vedere ca nu mai facusem pana in acel moment. Iar partea si mai buna este fapul ca daca le tineti in frigider peste noapte devin si mai bine si cred ca datorita fainii ele devin mai cremoase si "goey".

Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

No comments:

Post a Comment

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*

Instagram